anitkaz
Stalówka
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 12:54, 29 Sie 2011 Temat postu: Labirynt |
|
|
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez anitkaz dnia Nie 13:57, 12 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pierre de Ronsard
Moderator z ludzką twarzą
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarbonka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:09, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Początek to bardzo fajna poezja orficka. Jest jeszcze apollińska i dionizyjska, natomiast pierwsza odnosi się między innymi do natury. Tak gwoli mniej znanych (totalnie alternatywnych) podziałów poezji
Czy mi się zdaje, czy można ten wiersz odnosić do "Niepewności" Mickiewicza?
W pierwszym wersie mamy metaforę in praesentia, natomiast drugi jest już opisem. Takie odniosłem wrażenie. Zero przesłanek na temat kontynuacji niewidzialnego. Z językowych drobnostek podoba mi się niemiłosiernie "mrowienie wzroku".
Od niepewności, poprzez resuscytację, przesadę, nadmiar aż po tragiczny koniec. Ale czego? Izotopia "miłości i tańca" szeroko pojętej: muśnięcie ust, taniec, drżący dotyk dłoni na kibici, balet, ciepły oddech. Dość zgrabnie przedstawiony taniec jako preludium do miłosnych igraszek.
natomiast dwa pierwsze wersy tajemnicze są, ale może to ja się nie znam?
Fragmentaryczną interpretację wzmacnia niezrozumienie funkcji tytułu wiersza taneczne kroki formują labirynt i w nim się przemieszczają. Ostatnie słowa o tym, że nie ma wyjścia nawiązują do tradycyjnej formy labiryntu. Ariadne okazała się groźnym, acz uwodzicielskim Minotaurem, a jedyna nić, która występuje splata kochanków ze sobą i w żaden sposób nie służy wydostaniu się na zewnątrz. Wręcz przeciwnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pierre de Ronsard dnia Nie 20:09, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|